PENCERAIAN KALANGAN ARTIS - APABILA MATLAMAT PERKAHWINAN TAK JELAS

0



PENCERAIAN KALANGAN ARTIS - APABILA MATLAMAT PERKAHWINAN TAK JELAS
======================================================================

Berita penceraian bagi pasangan berprofil tinggi bukanlah sesuatu yang baru. Kalau dilihat dari mata kasar kita, hidup rumahtangga mereka kelihatan "sempurna", tiada apa yang kurang dari segi kebendaan yang boleh menambah bahagia dalam hidup mereka. Tidak seperti pasangan-pasangan yang biasa, masalah kewangan dalam rumahtangga banyak menjadi punca keretakan dalam perkahwinan.

Apakah sebenarnya puncanya ? Mereka kaya, segala apa yang mereka mahu untuk bahagiakan perkahwinan mereka, semua mereka boleh capai. Dan masalah ini bukan HANYA BOLEH BERLAKU PADA ARTIS SAHAJA...

Setiap perkahwinan perlu ada MATLAMAT. Apakah yang kita nak capai dalam sebuah perkahwinan sebenarnya ? adakah ia sehaluan dengan pasangan kita ?

Laluilah kegagalan dalam perkahwinan sebanyak mana pun, bercerailah sebanyak mana pun, kita takkan dapat belajar apa-apa darinya jika diri kita sendiri tidak tahu apa hala tuju perkahwinan kita.

Dunia hanya jambatan. Segala harta yang ada, gunanya hanyalah untuk bina jambatan ke destinasi akhir. Bila destinasi suami & isteri tak sehaluan, akhirnya robohlah jambatan. Dan hanya orang-orang yang sabar sahaja mampu menyokong keteguhan jambatan tanpa bantuan pasangan.

Yang penting adalah destinasi akhir. Jika kita tak sedar perkara ini, kahwin lah 10 kali pun, akan tetap bercerai juga akhirnya.
Tetaplah matlamat yang betul dalam Perkahwinan berlandaskan Kehendak Islam.

Setelah berusaha dengan ilmu & kesabaran, barulah kita boleh katakan, penceraian itu ketetapan Allah.



0 comments: